Живот под земљом - најпрометнији метро у Европи прославио 88 година рада
Московски метро је импресиван подвиг инжењеринга и дизајна који игра виталну улогу у свакодневном животу милиона људи у руској престоници.
Московски метро је импресиван подвиг инжењеринга и дизајна који игра виталну улогу у свакодневном животу милиона људи у руској престоници.
Метро је служио као склониште за бомбе током Великог отаџбинског рата. Многе станице су у то време коришћене као склоништа од ваздушних напада.
Метро је служио као склониште за бомбе током Великог отаџбинског рата. Многе станице су у то време коришћене као склоништа од ваздушних напада.
Московски метро је такође познат по својој ефикасности и поузданости. Возови пролазе сваких 90 секунди у шпицу, осигуравајући да путници брзо и лако стигну до свог одредишта.
Московски метро је такође познат по својој ефикасности и поузданости. Возови пролазе сваких 90 секунди у шпицу, осигуравајући да путници брзо и лако стигну до свог одредишта.
Свака станица метроа поседује сопствени стил који рефлектују различите периоде Совјетске историје и приказује креативност и вештину истакнутих архитеката и уметника.
Свака станица метроа поседује сопствени стил који рефлектују различите периоде Совјетске историје и приказује креативност и вештину истакнутих архитеката и уметника.
Возови саобраћају свакога дана од 5:30 до 1 сат иза поноћи.
Возови саобраћају свакога дана од 5:30 до 1 сат иза поноћи.
Московски метро познат је по својој јединственој архитектури и дизајну. Многе његове станице се сматрају уметничким делима, са китњастим украсима, замршеним мозаицима и задивљујућим скулптурама.
Московски метро познат је по својој јединственој архитектури и дизајну. Многе његове станице се сматрају уметничким делима, са китњастим украсима, замршеним мозаицима и задивљујућим скулптурама.
Поред своје лепоте, Московски метро представља важан вид превоза за локално становништво и туристе.
Поред своје лепоте, Московски метро представља важан вид превоза за локално становништво и туристе.
Многи Московски метро пореде са музејима и подземним дворцима, а због своје величанствености привлачи и огроман број туриста. Метро има више од 730 ескалатора, а најдужи, од 126 метара, налази се на метро станици Парк културе.
Многи Московски метро пореде са музејима и подземним дворцима, а због своје величанствености привлачи и огроман број туриста. Метро има више од 730 ескалатора, а најдужи, од 126 метара, налази се на метро станици Парк културе.
Чак 44 станице Московског метроа имају статус културног наслеђа.
Чак 44 станице Московског метроа имају статус културног наслеђа.
Московски метро изграђен је по наређењу совјетског лидера Јосифа Стаљина, а све станице првог круга— кољца, како Руси кажу, подсећају на салоне племићких двораца.
Московски метро изграђен је по наређењу совјетског лидера Јосифа Стаљина, а све станице првог круга— кољца, како Руси кажу, подсећају на салоне племићких двораца.
Путници проучавају мапу московског метроа.
Удео подземне железнице у превозу путника углавном граду Русије износи око 56 одсто.
Удео подземне железнице у превозу путника углавном граду Русије износи око 56 одсто.
Градитељи Московског метроа били су и његови први путници далеке 1935. године.
Градитељи Московског метроа били су и његови први путници далеке 1935. године.
Московски метро је такође један од најјефтинијих система метроа на свету, што га чини приступачним за сваки ниво друштва.
Московски метро је такође један од најјефтинијих система метроа на свету, што га чини приступачним за сваки ниво друштва.
У просеку, свакодневно се Московским метроом превезе више од седам милиона путника, а радним данима и преко девет милиона, што је светски рекорд.
У просеку, свакодневно се Московским метроом превезе више од седам милиона путника, а радним данима и преко девет милиона, што је светски рекорд.
Путници Московског метроа.
У изградњи метроа су учествовале највеће совјетске архитекте, захваљујући којима су и настала права ремек-дела, која данас спадају у споменике архитектуре под заштитом државе.
У изградњи метроа су учествовале највеће совјетске архитекте, захваљујући којима су и настала права ремек-дела, која данас спадају у споменике архитектуре под заштитом државе.
Најдужа линија Московског метроа је Арбатско-покровска и износи 45,1 километар, а најкраћа је Каховска линија— 3,3 километара. Просечна брзина возова је 41,61 километара на сат.
Најдужа линија Московског метроа је Арбатско-покровска и износи 45,1 километар, а најкраћа је Каховска линија— 3,3 километара. Просечна брзина возова је 41,61 километара на сат.