https://sputnikportal.rs/20240819/hoce-li-ih-turska-opametiti-sarajevo-sece-zilu-kucavicu-izmedju-srpske-i-srbije-1176258351.html
Хоће ли их Турска опаметити? Сарајево сече жилу куцавицу између Српске и Србије
Хоће ли их Турска опаметити? Сарајево сече жилу куцавицу између Српске и Србије
Sputnik Србија
Аутопут од Добоја до Србије је најзначајнији инфраструктурни пројекат у БиХ. Међутим, бошњачко политичко руководство не размишља о користима за свој народ и... 19.08.2024, Sputnik Србија
2024-08-19T17:27+0200
2024-08-19T17:27+0200
2024-08-19T17:27+0200
регион
регион
регион – политика
босна и херцеговина (бих)
република српска (рс)
пут
ауто-пут
београд
договор о изградњи аутопута београд - сарајево
сарајево
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e6/0b/02/1145498000_0:295:3073:2024_1920x0_80_0_0_32609972b619b17be0b4854a736552b8.jpg
Овако најаве да ће аутопут од Добоја, преко Модриче, Брчког и Бијељине до Србије бити завршен за четири до пет година.Ово је најавио председник Републике Српске Милорад Додик, који је аутопут назвао „жилом куцавицом“, због чега представља приоритет. Додик се пре неколико дана вратио и из Истанбула, одакле је објавио да је финализирао разговоре у вези с изградњом деонице ауто-пута и брзе саобраћајнице Београд-Сарајево. Међутим, овај пројекат, како је навео коче надлежни у Федерацији БиХ.„Присуствовао сам разговорима где је једна турска банка уз подршку Турске обезбедила 500 милиона евра за изградњу брзе цесте на простору Републике Српске и дала гаранције једној фирми у складу са међудржавним уговором. Потребно је сада да Парламентарна скупштина БиХ одобри тај пројекат, потврди Председништво БиХ и ратификује“, навео је Додик.Бошњаке не интересује корист њихових грађанаБошњачку политичку елиту, и ону која је сада на власти, као ни прошлу, не занима аутопут који би Босну и Херцеговину повезао са Србијом, не занима их чак ни повезивање Сарајева и Новог Пазара.Према Козомариним речима, проблем је што је међународни кредит за изградњу аутопута и у рукама Бошњака и већ се унапред може претпоставити да ће садашњи политички представници Бошњака опструирати изградњу.Он подсећа да ни један сантиметар аутопута у БиХ није изграђен не само за време мандата садашњих бошњачких представника, већ и у време њихових претходника – СДА Бакира Изетбеговића. Али су зато постојале сталне опструкције према инфраструктурним пројектима у Републици Српској. Тако је опструисана изградња хидроелектране на Дрини или аеродрома у Требињу.Исти је случај и са аутопутем, а он би највеће користи донео Сарајеву, које, према Козомариним речима, ни са ким није повезано модерним путевима. То што је Додик договорио у Истанбулу је револуционаран економски пројекат који и привреди и грађанима може да донесе велику корист.Шта Турска може да учиниПитање је колико и Турска може да утиче на бошњачку политичку елиту да одустане од опструкција, каже наш саговорник.Први разговори о томе да се главни градови БиХ и Србије споје квалитетном и брзом саобраћајницом почели су још 2017. одмах су се појавили и први проблеми, јер политичари у БиХ нису могли да се договоре куда ће аутопут пролазити. У једном тренутку, како су сведочили поједини министри, на столу се налазило чак шеснаест предлога, али главна дилема била је хоће ли пут ићи преко Тузле и Бијељине или јужније, преко Вишеграда. Дилему је решила Турска, која је објавила да је спремна да финансира обе трасе.Почетком 2018. јавности је предочено да ће аутопут и брза саобраћајница Београд-Сарајево ићи двема рутама, у облику прстена. Октобра 2019. у Сремској Рачи је свечано је положен камен темељац и отпочели су радови, који су данас, пет година касније у различитим фазама изградње. Док су неке деонице у фази планирања, друге су у фази припреме терена и припремних радова.Тако је, на пример, деоница Добој - Модрича у фази изградње, са радовима на пробијању трасе и припреми за асфалтирање, док су радови на деоници Сарајево-Добој у фази у фази планирања и пројектовања, што је исти статус деонице Брчко Дистрикт – Бијељина. Деоница Бијељина – Рача планирана је за изградњу, али конкретни радови још нису почели.Погледајте још:
https://sputnikportal.rs/20240818/dodik-izgradnja-auto-puta-i-spajanje-sa-srbijom-prioritet-i-zila-kucavica-1176226231.html
босна и херцеговина (бих)
република српска (рс)
београд
сарајево
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2024
Никола Јоксимовић
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/112076/21/1120762172_0:0:2047:2047_100x100_80_0_0_711209fd8a877b4608cd4ef28d014050.jpg
Никола Јоксимовић
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/112076/21/1120762172_0:0:2047:2047_100x100_80_0_0_711209fd8a877b4608cd4ef28d014050.jpg
Вести
sr_RS
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e6/0b/02/1145498000_110:0:2839:2047_1920x0_80_0_0_5953c74c06e4ba4680c483a18cf626b6.jpgSputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Никола Јоксимовић
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/112076/21/1120762172_0:0:2047:2047_100x100_80_0_0_711209fd8a877b4608cd4ef28d014050.jpg
регион, регион – политика, босна и херцеговина (бих), република српска (рс), пут, ауто-пут, београд, договор о изградњи аутопута београд - сарајево, сарајево
регион, регион – политика, босна и херцеговина (бих), република српска (рс), пут, ауто-пут, београд, договор о изградњи аутопута београд - сарајево, сарајево
Хоће ли их Турска опаметити? Сарајево сече жилу куцавицу између Српске и Србије
Аутопут од Добоја до Србије је најзначајнији инфраструктурни пројекат у БиХ. Међутим, бошњачко политичко руководство не размишља о користима за свој народ и грађане БиХ – њихова једина стратегија је опструкција свега што може да се повеже са Србијом. Зато опструирају и овај пројекат који би Сарајево повезао са светом.
Овако најаве да ће аутопут од Добоја, преко Модриче, Брчког и Бијељине до Србије бити завршен за четири до пет година.
Ово је најавио председник Републике Српске Милорад Додик, који је аутопут назвао „жилом куцавицом“, због чега представља приоритет. Додик се пре неколико дана вратио и из Истанбула, одакле је објавио да је финализирао разговоре у вези с изградњом деонице ауто-пута и брзе саобраћајнице Београд-Сарајево. Међутим, овај пројекат, како је навео коче надлежни у Федерацији БиХ.
„Присуствовао сам разговорима где је једна турска банка уз подршку Турске обезбедила 500 милиона евра за изградњу брзе цесте на простору Републике Српске и дала гаранције једној фирми у складу са међудржавним уговором. Потребно је сада да Парламентарна скупштина БиХ одобри тај пројекат, потврди Председништво БиХ и ратификује“, навео је Додик.
Бошњаке не интересује корист њихових грађана
Бошњачку политичку елиту, и ону која је сада на власти, као ни прошлу, не занима аутопут који би Босну и Херцеговину повезао са Србијом, не занима их чак ни повезивање Сарајева и Новог Пазара.
„Једино што их занима је да инфраструктурни објекти не донесу никакве користи Републици Српској и српском народу“, објашњава Козомара.
Према Козомариним речима, проблем је што је међународни кредит за изградњу аутопута и у рукама Бошњака и већ се унапред може претпоставити да ће садашњи политички представници Бошњака опструирати изградњу.
Он подсећа да ни један сантиметар аутопута у БиХ није изграђен не само за време мандата садашњих бошњачких представника, већ и у време њихових претходника – СДА Бакира Изетбеговића. Али су зато постојале сталне опструкције према инфраструктурним пројектима у Републици Српској. Тако је опструисана изградња хидроелектране на Дрини или аеродрома у Требињу.
Исти је случај и са аутопутем, а он би највеће користи донео Сарајеву, које, према Козомариним речима, ни са ким није повезано модерним путевима. То што је Додик договорио у Истанбулу је револуционаран економски пројекат који и привреди и грађанима може да донесе велику корист.
Питање је колико и Турска може да утиче на бошњачку политичку елиту да одустане од опструкција, каже наш саговорник.
„Имали смо неколико сличних примера да се већ неколико пута Додик срео с Ердоганом и да је овај обећао да ће убедити бошњачке политичаре да потпишу споразум. И до дан данас их није убедио. Или није могао или није хтео“, наводи наш саговорник.
Први разговори о томе да се главни градови БиХ и Србије споје квалитетном и брзом саобраћајницом почели су још 2017. одмах су се појавили и први проблеми, јер политичари у БиХ нису могли да се договоре куда ће аутопут пролазити. У једном тренутку, како су сведочили поједини министри, на столу се налазило чак шеснаест предлога, али главна дилема била је хоће ли пут ићи преко Тузле и Бијељине или јужније, преко Вишеграда. Дилему је решила Турска, која је објавила да је спремна да финансира обе трасе.
Почетком 2018. јавности је предочено да ће аутопут и брза саобраћајница Београд-Сарајево ићи двема рутама, у облику прстена. Октобра 2019. у Сремској Рачи је свечано је положен камен темељац и отпочели су радови, који су данас, пет година касније у различитим фазама изградње. Док су неке деонице у фази планирања, друге су у фази припреме терена и припремних радова.
Тако је, на пример, деоница Добој - Модрича у фази изградње, са радовима на пробијању трасе и припреми за асфалтирање, док су радови на деоници Сарајево-Добој у фази у фази планирања и пројектовања, што је исти статус деонице Брчко Дистрикт – Бијељина. Деоница Бијељина – Рача планирана је за изградњу, али конкретни радови још нису почели.