00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
17:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
21:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
07:00
30 мин
ОРБИТА КУЛТУРЕ
Свет настао испод Гогољевог шињела
16:00
120 мин
МИЉАНОВ КОРНЕР
Реалност је да се Партизан и Звезда боре за место у плеј-ину
20:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
„Розанов“
20:30
30 мин
МОЈ ПОГЛЕД НА РУСИЈУ
Ауторска емисија Љубинке Милинчић
21:30
30 мин
ЈучеДанас
На програму
Реемитери
Студио Б99,1 MHz, 100,8 MHz и 105,4 MHz
Радио Новости104,7 MHz FM
Остали реемитери
 - Sputnik Србија, 1920
РЕГИОН
Најновије вести, анализе и занимљивости из земаља у региону

Хоће ли их Турска опаметити? Сарајево сече жилу куцавицу између Српске и Србије

© Sputnik / Лола ЂорђевићНаплатна рампа
Наплатна рампа - Sputnik Србија, 1920, 19.08.2024
Пратите нас
Аутопут од Добоја до Србије је најзначајнији инфраструктурни пројекат у БиХ. Међутим, бошњачко политичко руководство не размишља о користима за свој народ и грађане БиХ – њихова једина стратегија је опструкција свега што може да се повеже са Србијом. Зато опструирају и овај пројекат који би Сарајево повезао са светом.
Овако најаве да ће аутопут од Добоја, преко Модриче, Брчког и Бијељине до Србије бити завршен за четири до пет година.
Ово је најавио председник Републике Српске Милорад Додик, који је аутопут назвао „жилом куцавицом“, због чега представља приоритет. Додик се пре неколико дана вратио и из Истанбула, одакле је објавио да је финализирао разговоре у вези с изградњом деонице ауто-пута и брзе саобраћајнице Београд-Сарајево. Међутим, овај пројекат, како је навео коче надлежни у Федерацији БиХ.
„Присуствовао сам разговорима где је једна турска банка уз подршку Турске обезбедила 500 милиона евра за изградњу брзе цесте на простору Републике Српске и дала гаранције једној фирми у складу са међудржавним уговором. Потребно је сада да Парламентарна скупштина БиХ одобри тај пројекат, потврди Председништво БиХ и ратификује“, навео је Додик.

Бошњаке не интересује корист њихових грађана

Бошњачку политичку елиту, и ону која је сада на власти, као ни прошлу, не занима аутопут који би Босну и Херцеговину повезао са Србијом, не занима их чак ни повезивање Сарајева и Новог Пазара.
„Једино што их занима је да инфраструктурни објекти не донесу никакве користи Републици Српској и српском народу“, објашњава Козомара.
Према Козомариним речима, проблем је што је међународни кредит за изградњу аутопута и у рукама Бошњака и већ се унапред може претпоставити да ће садашњи политички представници Бошњака опструирати изградњу.
Он подсећа да ни један сантиметар аутопута у БиХ није изграђен не само за време мандата садашњих бошњачких представника, већ и у време њихових претходника – СДА Бакира Изетбеговића. Али су зато постојале сталне опструкције према инфраструктурним пројектима у Републици Српској. Тако је опструисана изградња хидроелектране на Дрини или аеродрома у Требињу.
Исти је случај и са аутопутем, а он би највеће користи донео Сарајеву, које, према Козомариним речима, ни са ким није повезано модерним путевима. То што је Додик договорио у Истанбулу је револуционаран економски пројекат који и привреди и грађанима може да донесе велику корист.

Шта Турска може да учини

Питање је колико и Турска може да утиче на бошњачку политичку елиту да одустане од опструкција, каже наш саговорник.
„Имали смо неколико сличних примера да се већ неколико пута Додик срео с Ердоганом и да је овај обећао да ће убедити бошњачке политичаре да потпишу споразум. И до дан данас их није убедио. Или није могао или није хтео“, наводи наш саговорник.
Први разговори о томе да се главни градови БиХ и Србије споје квалитетном и брзом саобраћајницом почели су још 2017. одмах су се појавили и први проблеми, јер политичари у БиХ нису могли да се договоре куда ће аутопут пролазити. У једном тренутку, како су сведочили поједини министри, на столу се налазило чак шеснаест предлога, али главна дилема била је хоће ли пут ићи преко Тузле и Бијељине или јужније, преко Вишеграда. Дилему је решила Турска, која је објавила да је спремна да финансира обе трасе.
Почетком 2018. јавности је предочено да ће аутопут и брза саобраћајница Београд-Сарајево ићи двема рутама, у облику прстена. Октобра 2019. у Сремској Рачи је свечано је положен камен темељац и отпочели су радови, који су данас, пет година касније у различитим фазама изградње. Док су неке деонице у фази планирања, друге су у фази припреме терена и припремних радова.
Тако је, на пример, деоница Добој - Модрича у фази изградње, са радовима на пробијању трасе и припреми за асфалтирање, док су радови на деоници Сарајево-Добој у фази у фази планирања и пројектовања, што је исти статус деонице Брчко Дистрикт – Бијељина. Деоница Бијељина – Рача планирана је за изградњу, али конкретни радови још нису почели.
Милорад Додик - Sputnik Србија, 1920, 18.08.2024
РЕГИОН
Додик: Изградња ауто-пута и спајање са Србијом приоритет и жила куцавица
Погледајте још:
Све вести
0
Прво нова обавештењаПрво стара обавештења
loader
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала