00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
07:00
30 мин
ОРБИТА КУЛТУРЕ
10:00
120 мин
ЈучеДанас
На програму
Реемитери
Студио Б99,1 MHz, 100,8 MHz и 105,4 MHz
Радио Новости104,7 MHz FM
Остали реемитери
 - Sputnik Србија, 1920, 26.08.2021
ДРУШТВО
Друштвене теме, занимљиве приче, репортаже, догађаји, фестивали и културна дешавања из Србије, и остатка света

,,Саундтрек живота'' : Истраживачи открили какве песме волимо да слушамо у старости

© Sputnik / Лола ЂорђевићМадина Кучкарова, прва виолина ансамбла Руске музичке академије „Гнесини“
Мадина Кучкарова, прва виолина ансамбла Руске музичке академије „Гнесини“ - Sputnik Србија, 1920, 17.09.2025
Пратите нас
Није изненађујуће да се наш укус у музици мења током живота, а према међународној студији која је анализирала слушалачке навике више од 40.000 људи током 15 година, с годинама се смањује и број наших најдражих песама.
Млађи људи углавном слушају широк распон сувремене поп глазбе и под великим су утјецајем трендова.
Током адолесценције и ране одрасле доби, музички репертоари се проширују јер се појављују многи жанрови и извођачи.
Међутим, како људи старе, њихов се укус у музици сужава, према истраживању које је објавила организација Association for Computing Machinery, преноси ,,EurekAlert''.
Глазбени укус постаје индивидуалнији, више обликован личним искуствима него топ листама најпопуларнијих песама.
Када сте млади, желите искусити све, рекао је један од аутора Алан Саид, професор рачунарства на факултету Готеборг у саопоштењу.
Кад одрастете, обично сте већ пронашли музички стил с којим се поистовећујете, топ листе постају мање важне.
Од средњих година па надаље, носталгија игра значајну улогу у слушању музике, потврђују истраживања.
Многи се више пута враћају музици своје младости, која чини „саундтрек“ њихових живота.
Истраживачки тим је користио податке са музичких платформи где су корисници могли да наведу своје године и песме које слушају.
Ово је омогућило истраживачима да прате дугорочне трендове.
Укупно су анализирали преко 542 милиона репродукција више од милион песама.
Њихова открића су релевантна и за стриминг сервисе, рекао је Саид.
Млађи слушаоци, на пример, желе мешавину актуелних хитова и старијих открића, док људи средњих година преферирају равнотежу између нове и познате музике.
Старији корисници, с друге стране, више цене предлоге који узимају у обзир носталгију.
Погледајте и:
Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала