https://sputnikportal.rs/20250917/saundtrek-zivota--istrazivaci-otkrili-kakve-pesme-volimo-da-slusamo-u-starosti-1190269981.html
,,Саундтрек живота'' : Истраживачи открили какве песме волимо да слушамо у старости
,,Саундтрек живота'' : Истраживачи открили какве песме волимо да слушамо у старости
Sputnik Србија
Није изненађујуће да се наш укус у музици мења током живота, а према међународној студији која је анализирала слушалачке навике више од 40.000 људи током 15... 17.09.2025, Sputnik Србија
2025-09-17T16:54+0200
2025-09-17T16:54+0200
2025-09-17T16:54+0200
друштво
друштво
истраживање
музика
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e7/09/1b/1161760585_0:160:3072:1888_1920x0_80_0_0_9a45e63683581d452482fd66d3809434.jpg
Млађи људи углавном слушају широк распон сувремене поп глазбе и под великим су утјецајем трендова.Током адолесценције и ране одрасле доби, музички репертоари се проширују јер се појављују многи жанрови и извођачи.Међутим, како људи старе, њихов се укус у музици сужава, према истраживању које је објавила организација Association for Computing Machinery, преноси ,,EurekAlert''.Глазбени укус постаје индивидуалнији, више обликован личним искуствима него топ листама најпопуларнијих песама.Када сте млади, желите искусити све, рекао је један од аутора Алан Саид, професор рачунарства на факултету Готеборг у саопоштењу.Кад одрастете, обично сте већ пронашли музички стил с којим се поистовећујете, топ листе постају мање важне.Од средњих година па надаље, носталгија игра значајну улогу у слушању музике, потврђују истраживања.Многи се више пута враћају музици своје младости, која чини „саундтрек“ њихових живота.Истраживачки тим је користио податке са музичких платформи где су корисници могли да наведу своје године и песме које слушају.Ово је омогућило истраживачима да прате дугорочне трендове.Укупно су анализирали преко 542 милиона репродукција више од милион песама.Млађи слушаоци, на пример, желе мешавину актуелних хитова и старијих открића, док људи средњих година преферирају равнотежу између нове и познате музике.Старији корисници, с друге стране, више цене предлоге који узимају у обзир носталгију.Погледајте и:
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2025
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Вести
sr_RS
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e7/09/1b/1161760585_172:0:2901:2047_1920x0_80_0_0_68a0c3ea9d0cc2d8e69138f17497604c.jpgSputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
друштво, истраживање, музика
друштво, истраживање, музика
,,Саундтрек живота'' : Истраживачи открили какве песме волимо да слушамо у старости
Није изненађујуће да се наш укус у музици мења током живота, а према међународној студији која је анализирала слушалачке навике више од 40.000 људи током 15 година, с годинама се смањује и број наших најдражих песама.
Млађи људи углавном слушају широк распон сувремене поп глазбе и под великим су утјецајем трендова.
Током адолесценције и ране одрасле доби, музички репертоари се проширују јер се појављују многи жанрови и извођачи.
Међутим, како људи старе, њихов се укус у музици сужава, према истраживању које је објавила организација Association for Computing Machinery,
преноси ,,EurekAlert''.
Глазбени укус постаје индивидуалнији, више обликован личним искуствима него топ листама најпопуларнијих песама.
Када сте млади, желите искусити све, рекао је један од аутора Алан Саид, професор рачунарства на факултету Готеборг у саопоштењу.
Кад одрастете, обично сте већ пронашли музички стил с којим се поистовећујете, топ листе постају мање важне.
Од средњих година па надаље, носталгија игра значајну улогу у слушању музике, потврђују истраживања.
Многи се више пута враћају музици своје младости, која чини „саундтрек“ њихових живота.
Истраживачки тим је користио податке са музичких платформи где су корисници могли да наведу своје године и песме које слушају.
Ово је омогућило истраживачима да прате дугорочне трендове.
Укупно су анализирали преко 542 милиона репродукција више од милион песама.
Њихова открића су релевантна и за стриминг сервисе, рекао је Саид.
Млађи слушаоци, на пример, желе мешавину актуелних хитова и старијих открића, док људи средњих година преферирају равнотежу између нове и познате музике.
Старији корисници, с друге стране, више цене предлоге који узимају у обзир носталгију.