Поред пет милиона „Фолксвагенових“ аутомобила, установљено је да је софтвером за лажирање података о емисији штетних гасова опремљено и 1,2 милиона аутомобила чешког произвођача „Шкода“, који је у саставу „Фолксваген“ групе. Поред тога, и немачки произвођач аутомобила „Ауди“ саопштио је да је његових 2,1 милион аутомобила широм света, такође, опремљено истим софтвером за манипулацију вредностима издувних гасова, који је одобрила његова мајка-фирма „Фолксваген“.
Европска федерација за транспорт и животну средину (Т&Е) у свом извештају наводи да нови аутомобили произведени у Европи избацују у просеку 40 одсто више угљен-диоксида него што то показују лабораторијски тестови, као и да је најновија ситуација са „Фолксвагеном“ само део скандала ширих размера.
Међутим, то уопште не значи да су то аутомобили који апсолутно уништавају животну средину и да је неопходно изазивати панику међу становништвом, већ је у питању обмана тржишта и купаца за све оно што је „Фолксваген“ говорио у својим рекламним кампањама, објашњава за Спутњик уредник емисије „САТ“ Мирко Алвировић.
Према његовим речима, ако се узме у обзир шта се вози у Србији — ти аутомобили далеко више загађују него било који аутомобил који је захваћен овим скандалом.
„Највећи проблем није еколошке природе већ правне врсте, односно питање надокнаде штете повређеним купцима и тржиштима, као што је то случај у Америци“, каже он.
Поред тога, Алвировић сматра да је могуће очекивати да се сличан проблем може наћи и код многих других произвођача и на тај начин стати на пут тој масовној превари.
„По свему судећи, као епилог ове приче уследиће ’суђење века‘, где ће САД покушати да докаже да је један ауто гигант попут ’Фолксвагена‘ преварио америчко тржиште, и на тај начин срушити га са првог места по продаји, уједно штитећи сопствене произвођаче. Када је реч о Европи, ту нема пуно земаља који имају толико строге прописе, те се последице овог скандала неће у тој мери осетити. ’Фолксваген‘ ће свакако претрпети одређене губитке у продаји, али ће учинити све како би ове проблеме елиминисао и повратио се на тржиште“, објашњава он.
Није ово једини случај, каже Алвировић, сличне ситуације на америчком тржишту су имали и „Фиjат“ и „Тојота“, међутим они су успели да се опораве.
„Превара ове размере може да угрози ’Фолксваген‘ да се на америчком тржишту не опорави наредних 10 година, а то је игра великих бројева, јер, на крају крајева, у питању је бизнис“, закључује он.