Међутим, иако је целокупна афера покренута у САД, на том тржишту је у септембру ове године продато милион и по возила, што је око 16 одсто више него у истом месецу прошле године.
Када је реч о Србији, скандал неће имати битног утицаја, с обзиром да је реч о веома малом броју тих возила.
Привремена забрана продаје возила групе „Фолксваген“ у Швајцарској односи се на аутомобиле марке „ауди“, „сеат“, „шкода“ и „фолксваген“, који су произведени између 2009. и 2014. године и опремљени „еуро 5“ дизел-моторима у верзији 1.200, 1.600 и 2.000 кубика. Возила која су већ на швајцарским путевима нису погођена овом забраном и могу се и даље користити или продавати на тржишту половних аутомобила.
Међутим, иако су САД покренуле целу аферу са скандалом око лажирања емисије штетних гасова, продаја у тој земљи је порасла упркос прогнозама.
Према подацима компаније АМАГ, највећег увозника „Фолксвагенових“ аутомобила у Швајцарској, у тој земљи је скандалом погођено до 129.000 возила.
Међутим, када је реч о источноевропским земљама, према подацима „Банке Америка“, највише ће бити погођене Чешка и Мађарска, с обзиром да би њихов привредни раст због тога могао да се смањи за око један и по одсто. Скандал са „Фолксвагеном“, који производи моторе у Мађарској и поседује највећу чешку фабрику аутомобила „Шкода“, прети да угрози продају те групе на глобалном нивоу.
У фабрици „Аудија“ у западној Мађарској произведено је око два милиона од укупно 11 милиона „фаличних“ дизел-аутомобила „Фолксвагена“.
Мађарски министар привреде Михаљ Варга је уверен да ће се скандал одразити на мађарску производњу аутомобила и локалну аутомобилску индустрију, али је изразио наду да ће ефекат бити мањи од прогнозираног катастрофичног сценарија.
Утицај на привредни раст у Пољској и Румунији, са друге стране, биће нешто мањи и кретаће се у висини од око 0,5 одсто.
Претње казном одјекнуле су и у Аустралији, с обзиром да је та земља запретила казном од 1,1 милион аустралијских долара за сваки инсталирани уређај у његовим дизел-аутомобилима, имајући у виду да то представља кршење аустралијских стандарда о безбедности.
Када је реч о Србији, скандал са „Фолксвагеном“ неће имати већег утицаја, јер је реч о веома мали броју тих возила, каже Милан Вукасовић, председник Српске асоцијације увозника возила и делова.
Према његовим речима, у првих осам месеци ове године у Србији је продато нешто више од 14.100 нових аутомобила, што је за око два одсто више него у истом периоду 2014. Он је истакао да се у сваком случају ради о занемарљивом броју аутомобила и да ће та еколошка штета „по старом добром обичају реномираних произвођача“ бити надокнађена заменом софтвера.
До сада је установљено да је овом преваром погођено око 11 милиона возила из групе „Фолксваген“ широм света, међу којима су и аутомобили марке „шкода“, „ауди“, „фолксваген“ али и поједина лака комерцијална возила.
Ниво штетних гасова, које је забележила лабораторија у Америци, премашује прописану норму у појединим случајевима чак 40 пута, а због тога „Фолксвагену“ прети казна у САД у висини од 18 милијарди долара.
Међутим, „Фолксваген“ је већ представио план за решавање проблема и то у веома кратком периоду. Наиме, „Фолксваген“ ће обавестити купце да се погођени системи могу у кратком року дорадом побољшати, што се односи и на све остале брендове из корпорације.
Када је реч о новим аутомобилима са „еуро 6“ дизел-моторима, „Фолксваген“ гарантује да они нису погођени овим „дизел-скандалом“.