00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
ВЕСТИ (реприза)
16:30
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
20:30
30 мин
ОД ЧЕТВРТКА ДО ЧЕТВРТКА
17:00
60 мин
НОВИ СПУТЊИК ПОРЕДАК
20:00
60 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
21:00
30 мин
ЈучеДанас
На програму
Реемитери
Студио Б99,1 MHz, 100,8 MHz и 105,4 MHz
Радио Новости104,7 MHz FM
Остали реемитери

Загонетне зидине Пјонгјанга: Истина о севернокорејском метроу (фото)

© AP Photo / Vincent YuПутници у метроу у Пјонгјангу, главном граду Северне Кореје
Путници у метроу у Пјонгјангу, главном граду Северне Кореје - Sputnik Србија
Пратите нас
Северна Кореја, једна од најитригантнијих земаља света, омогућила је страним туристима да посете метро главног града. Донедавно, они су могли да виде само две станице, па су учестале теорије да метро и не постоји и да су путници заправо – статисти.
Радница метроа у Пјонгјангу, престоници Северне Кореје - Sputnik Србија
Пет чињеница које не знате о Северној Кореји

Информације о Северној Кореји иначе су врло оскудне, али мало људи зна да Пјонгјанг има метро.

Подземље главног града је обавијено велом тајне, а до скоро је приступ странцима био ограничен на само две станице, што је отворило теорије завере да је метро инсцениран. Неки су тврдили да лажни метро има само две станице и да су путници у ствари статисти.

Такође су се шириле гласине да се због недостатка струје вагони премештају само кад у метроу има посетилаца и да се исти Севернокорејци могу видети како се стално враћају на вагоне.

© Flickr / John PavelkaМурални мозаик у метроу у Пјонгјангу
Мурални мозаик у метроу у Пјонгјангу - Sputnik Србија
1/9
Мурални мозаик у метроу у Пјонгјангу
© REUTERS / David GuttenfelderПутници севернокорејских метроа окупљају се око јавног штанда на платформи возова у Пјонгјангу
Путници севернокорејских метроа окупљају се око јавног штанда на платформи возова у Пјонгјангу - Sputnik Србија
2/9
Путници севернокорејских метроа окупљају се око јавног штанда на платформи возова у Пјонгјангу
© AFP 2023 / MARK RALSTONСевернокорејски путници чекају да напусте станицу на линији градског метроа у главном граду Северне Кореје, Пјонгјангу
Севернокорејски путници чекају да напусте станицу на линији градског метроа у главном граду Северне Кореје, Пјонгјангу - Sputnik Србија
3/9
Севернокорејски путници чекају да напусте станицу на линији градског метроа у главном граду Северне Кореје, Пјонгјангу
© AFP 2023 / PETER PARKSПешаци пролазе кроз станицу подземне железнице Пухунг у севернокорејској престоници Пјонгјанг
Пешаци пролазе кроз станицу подземне железнице Пухунг у севернокорејској престоници Пјонгјанг - Sputnik Србија
4/9
Пешаци пролазе кроз станицу подземне железнице Пухунг у севернокорејској престоници Пјонгјанг
© AFP 2023 / MOIRA PERRUSOКарта подземне железнице севернокорејске престонице у Пјонгјангу
Карта подземне железнице севернокорејске престонице у Пјонгјангу - Sputnik Србија
5/9
Карта подземне железнице севернокорејске престонице у Пјонгјангу
© Flickr / Clay GillilandМурални мозаик у метроу у Пјонгјангу
Мурални мозаик у метроу у Пјонгјангу - Sputnik Србија
6/9
Мурални мозаик у метроу у Пјонгјангу
© Flickr / grouchoМурални мозаик у метроу у Пјонгјангу
Мурални мозаик у метроу у Пјонгјангу - Sputnik Србија
7/9
Мурални мозаик у метроу у Пјонгјангу
© Flickr / Marcelo DruckМурални мозаик у метроу у Пјонгјангу
Мурални мозаик у метроу у Пјонгјангу - Sputnik Србија
8/9
Мурални мозаик у метроу у Пјонгјангу
© Flickr / Uri ToursМетро у Пјонгјангу
Метро у Пјонгјангу - Sputnik Србија
9/9
Метро у Пјонгјангу
1/9
Мурални мозаик у метроу у Пјонгјангу
2/9
Путници севернокорејских метроа окупљају се око јавног штанда на платформи возова у Пјонгјангу
3/9
Севернокорејски путници чекају да напусте станицу на линији градског метроа у главном граду Северне Кореје, Пјонгјангу
4/9
Пешаци пролазе кроз станицу подземне железнице Пухунг у севернокорејској престоници Пјонгјанг
5/9
Карта подземне железнице севернокорејске престонице у Пјонгјангу
6/9
Мурални мозаик у метроу у Пјонгјангу
7/9
Мурални мозаик у метроу у Пјонгјангу
8/9
Мурални мозаик у метроу у Пјонгјангу
9/9
Метро у Пјонгјангу

Ипак, неки страни туристи су успели да виде све станице на обе линије метроа у Пјонгјангу. Они су  метро описали у детаље и објавили фотографије.

Сматра се да је изградња подземног саобраћајног градског система започета након што је 24-годишњи Ким Џонг Ил, син тадашњег севернокорејског лидера Ким Ил Сунга, посетио Пекинг 1966. године и био је фасциниран изградњом тамошњег метроа.

Валута Северне Кореје - Sputnik Србија
Северна Кореја штампа доларе?

Ким Ил Сунг је желео да демонстрира супериорност Северне кореје над Јужноми и наложио је изградњу мреже метроа 1968, три године пре почетка изградње мреже подземне железнице у Сеулу.

Северна Кореја тврди да је мрежу метроа изградила сама, али постоје докази да је имала доста помоћи са стране: пројекат је развијен уз помоћ совјетских пројектантских конструктора, кинеских и чешких инжењера и стручњака из немачке транспортне индустрије.

Сада се тврди да је метро у Пјонгјангу најдубљи на свету. Станице су на 110 метара под земљом. Међутим, метро у руском Санкт Петербургу такође је најдубљи, ако се узме у обзир просечна дубина свих станица.

Севернокорејски лидер Ким Џонг Ун врши инспекцију подјединице севернокорејске војске у Пјонгјангу - Sputnik Србија
Северна Кореја запретила САД — ако нам пипнете вођу...

Метро у Пјонгјангу има двоструку сврху: може да служи и као подземно склониште јер на ходницима има врата отпорна на експлозију.

Постоји, међутим, много спекулација о постојању додатних тајних линија које пресецају град и које користе само високи званичници.

Пратећа гласина је да војска има тајну линију која пролази испод реке.

Прича се и да су кинези одложили изградњу свог метроа у Пекингу како би помогли севернокорејцима, па су им послали грађевинске екипе.

Северна Кореја тврди да је цео возни парк произвела у земљи, али медији су писали да су прва четири вагона произведена у Кини, а касније продата пекиншком метроу.

Од 1998. Пјонгјанг користи бивши немачки возни парк берлинског метроа. Новинар Би-Би-Сија је 2000. године објавио да су стари источнонемачки возови „комплетирани“ оригиналним немачким графитима.

Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала