После пет сати проведених у колони, Спутњику се јавила Марија Драгић, која каже да се мађарски цариници нису потрудили да возаче упућују и на улаз за возила са ознакама Европске уније, који је у време великих гужви отворен за сва возила.
„Враћали смо се 5. маја, у недељу, иста прича на изласку из Мађарске. Два и по сата у колима, опет непрегледне колоне, а отворена су само три пролаза. На питање зашто је тако добила сам одговор: ’Но колега‘. Да смо чекали на неки дан током седмице, можда бих и разумела, али недеља, зна се да се путује, да ће бити појачане гужве, да људи одлазе и враћају се. ’Но колега‘ није одговор“, каже револтирана Драгићева.
Стравичне гужве на граничним прелазима са мађарске стране лидер Савеза војвођанских Мађара Иштван Пастор назвао је скандалом за који нема објашњења.
Он за Спутњик каже да ситуацију чини чудном чињеница да, ничим неизазвано, преглед аутомобила и контрола појединих путника траје предуго. Није реч само о Мађарима који чешће путују у матицу, сви имају проблем, истиче Пастор.
„Без обзира на то који је повод одласка и доласка, контроле се морају обавити. Ја не апелујем на то да се не ради контрола, мора да се ради, али она, такође, мора да буде много, много бржа. Што се тиче наших власти, они би требало на том питању да инсистирају, али проблем није на нашој страни, ни на изласку, ни током уласка у земљу. Проблем је на мађарској страни, и што се тиче изласка и што се тиче уласка“, каже он.
Пастор не искључује могућност да је Мађарска увела додатне контроле због мигрантске кризе, али истиче да објашњење да је „пао систем“ није прихватљиво, као и да не разуме чињеницу да возачи све чешће на граници морају да ураде алко-тест.
Огњен Карановић из Центра за друштвену стабилност из Новог Сада каже да не треба заборавити да је улаз у Мађарску за све који долазе са југа улаз у Европску унију. „Мој је утисак, на основу извештаја из медија, да је ово унутрашње безбедносно питање Мађарске, које се ни на који начин не односи на релације између Београда и Будимпешете“, каже Карановић.
„Мађарска је гранична земља зоне Шенгена. Она у том смислу мора и да се односи према Шенгенском споразуму који, посебно у последње време, захтева од свих земаља у тој зони да умање флексибилност што се тиче граничне, односно међуграничне политике. Видимо нови притисак када су у питању земље-чланице Шенгенског споразума, па и у том смислу можемо посматрати однос мађарске државе према међуграничним питањима. Треба истаћи да се то ни на који начин не односи, нити може да има било какве реперкусије на српско-мађарске односе, на међудржавне односе, који су чвршћи него икад“, истиче Карановић.
У Управи граничне полиције Министарства унутрашњих послова, али ни у Министарству спољних послова Републике Србије, Спутњик током дана није добио одговор на питање да ли је наша држава тражила и добила објашњење зашто грађани, односно путници из Србије, трпе на уласку у Мађарску.
Лидер Савеза војвођанских Мађара каже да се због проблема на граничним прелазима обратио и надлежнима у Мађарској.
„То перманентно радим, радио сам раније, радићу и одсад, али се о тим стварима понекад која реченица мора и јавно рећи, јер то онда указује на озбиљност проблема“, каже Пастор за Спутњик.