00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
ОД ЧЕТВРТКА ДО ЧЕТВРТКА
17:00
60 мин
ОД ЧЕТВРТКА ДО ЧЕТВРТКА
20:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
20:30
30 мин
МОЈ ПОГЛЕД НА РУСИЈУ
21:00
30 мин
ЈучеДанас
На програму
Реемитери
Студио Б99,1 MHz, 100,8 MHz и 105,4 MHz
Радио Новости104,7 MHz FM
Остали реемитери

Велики пројекат на Макишу из новог руског кредита Србији

© Sputnik / Радоје ПантовићЛокомотиве са заставом Србије
Локомотиве са заставом Србије - Sputnik Србија
Пратите нас
Јединствени диспечерски центар за управљање железничким саобраћајем у Србији, који ће се налазити у Београду на Макишу, до краја године треба да добије идејни пројекат, према ком ће бити реконструисан и којим ће се завршити процес усаглашавања свих параметара будућег центра, а који ће израдити компанија „РЖД Интернешнл“.

Почетак пројектовања Центра тренутно се очекује, а уговорена вредност пројекта је девет и по милиона евра. Радови се финансирају из новог руског кредита за железнице, који укупно износи 230 милиона евра. Планирано је да комплетни радови на пројектовању и изградњи Центра буду изведени у неколико фаза у периоду од 2023. до 2025. године.

© Sputnik / Радоје ПантовићЗваничници у посети будућем Јединственом диспечерском центру
Велики пројекат на Макишу из новог руског кредита Србији  - Sputnik Србија
Званичници у посети будућем Јединственом диспечерском центру

Идејни пројекат на Макишу до краја године

Будући Јединствени диспечерски центар данас су посетили министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић, директор огранка „РЖД Интернешнл“ у Србији Мансурбек Султанов, амбасадор Русије Александар Боцан-Харченко и генерални директор Инфраструктура железнице Србије Небојша Шурлан.

„Неопходно је да имамо поуздан систем, а тај систем може да нам обезбеди једино поседовање Јединственог диспечерског центра. Ово је место где ће бити централни део диспечерског центра, оперативно-надзорни центар у Макишу“, истакла је Михајловићева.

Током посете приказани су модели радних места возних диспечера и изложена је концепција реконструкције зграде намењене за организацију Центра. Компанија „РЖД Интернешнл“, која до краја године треба да представи идејни пројекат, тренутно обавља претпројектне анализе и преглед инфраструктуре.

„Биће хиљаду петсто километара оптичких мрежа, више од 500 објеката ће бити модификовано, биће нових радних места. Паралелно са пројектовањем и изградњом, у центру града, а потом и у овој згради, биће организовано обучавање будућих диспечера“, изјавио је Султанов.

У складу са партнерством Русије и Србије

Руски амбасадор у Србији Александар Боцан-Харченко истакао је да пројекат изградње Јединственог диспечерског центра потпуно одговара нивоу стратегијског партнерства између Русије и Србије.

„Овај пројекат потпуно се уклапа не само у план и стратегију развоја Србије, наше пријатељске државе, већ и у развој инфраструктуре у источној и централној Европи. Не бих погрешио ако кажем и у читавој Европи“, напоменуо је Боцан-Харченко.

© Sputnik / Радоје ПантовићРуски амбасадор у Србији - Александар Боцан-Харченко
Велики пројекат на Макишу из новог руског кредита Србији  - Sputnik Србија
Руски амбасадор у Србији - Александар Боцан-Харченко

Будући Јединствени диспечерски центар обишли су и српски студенти који студирају у железничким високошколским установама у Русији.

„Остале су ми још три године до завршетка факултета. Планови су ми да се по завршетку вратим у Србију као инжењер и допринесем даљем развоју наших железница, заједно са ’РЖД Интернешнлом‘, с обзиром да смо њихови стипендисти“, каже за Спутњик један од студената Огњен Милутиновић (22).

© Sputnik / Радоје ПантовићСрпски студенти у обиласку будућег Јединственог диспечерског центра
Велики пројекат на Макишу из новог руског кредита Србији  - Sputnik Србија
Српски студенти у обиласку будућег Јединственог диспечерског центра

Стварањем Јединственог диспечерског центра систем за управљање свим железничким пругама у Србији биће централизован и аутоматизован. Информације о стању инфраструктуре, проласку возова стизаће у режиму реалног времена, што ће пружити огромне могућности за оперативно доношење одлука и стратешко планирање.

Оснивањем Центра биће омогућено да се инфраструктура у земљи интегрише у Трансевропске саобраћајне коридоре, што ће обезбедити превоз робе из земаља централне Европе до лука у Грчкој, Бугарској, Црној Гори и обратно. Осим главног у Београду, додатни центри биће смештени у Нишу, Пожеги и Новом Саду.

© Sputnik / Радоје ПантовићЖелезнице Србије
Велики пројекат на Макишу из новог руског кредита Србији  - Sputnik Србија
Железнице Србије

У изградњи Јединственог диспечерског центра биће коришћена најсавременија техничка решења и системи засновани на искуству „Руских железница“ у организацији диспечерских центара и развоју технологије диспечерског управљања у Русији, која има 86 хиљада километара железничких пруга.

Прочитајте још:

Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала