00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
ОД ЧЕТВРТКА ДО ЧЕТВРТКА
20:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
20:30
30 мин
МОЈ ПОГЛЕД НА РУСИЈУ
21:00
30 мин
МОЈ ПОГЛЕД НА РУСИЈУ
07:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
Без сарадње Срба и Руса нема остварења словенског сна
16:00
30 мин
ОД ЧЕТВРТКА ДО ЧЕТВРТКА
Хоће ли бити Трећег светског рата
17:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
„Дуалност Милене Павловић Барили“
17:30
30 мин
ЈучеДанас
На програму
Реемитери
Студио Б99,1 MHz, 100,8 MHz и 105,4 MHz
Радио Новости104,7 MHz FM
Остали реемитери
 - Sputnik Србија, 1920
ЕКОНОМИЈА
Спутњик Економија прати најновије вести, анализе и извештаје из Русије, региона и света.

Бесплатан паркинг, жута трака — како подстаћи куповину електричних аутомобила

© AP Photo / Richard VogelЕлектрични аутомобил
Електрични аутомобил - Sputnik Србија, 1920, 19.09.2021
Пратите нас
Еколошка возила на алтернативна погонска горива више нису будућност, већ садашњост. Готови сви произвођачи их имају у понуди, а финансијски и инфраструктурни подстицаји могли би да помогну да се купац определи за електрично возило.
Секретар Удружења за трговину Привредне коморе Србије Жарко Малиновић изјавио је да иако имамо мање од 500 регистрованих електричних аутомобила у Србији, само прошле године захваљујући субвенцијама државе више од 100 таквих аутомобила је купљено и регистровано.
„Подстицаји не морају да буду искључиво финансијски, већ инфраструктурни — повећањем броја бесплатних пуњача или бесплатан паркинг за електрична возила. То није директно издавање у новцу, али ће подстаћи оне који имају новца да купе таква возила да размисле о томе“, рекао је Малиновић.
Малиновић је, гостујући на РТС-у, навео и примере у свету где је возачима електричних возила дозвољено да се крећу жутом траком.
Цене електричних аутомобила јесу више у односу на конвенционалне, али кроз субвенције та разлика у цени се решава.
„На дужи рок и за предузећа су доставна и пословна возила на електрични погон исплативија. С друге стране, важно је радити на развоју инфраструктуре, јер ако неко са таквим возило крене од Београда до Врања он мора да зна да ће имати где да брзо допуни батерију“, напоменуо је Малиновић.
Слично је и када је реч о бициклима и мотоциклима, уколико бисмо имали више станица где можете да оставите или узмете бицикл не бисмо имали празан ход и повећало би се њихово коришћење.
„Тај концепт навише функционише тако што се о њему старају предузећа као што је ‘Паркинг сервис’, јер имају инфраструктуру, тј. имају своје паркинг станице које већ одржавају и потребно је само да определе део тог простора за бицикле и мотоцикле“, сматра Малиновић.
Да ли су електрични аутомобили најбоља алтернатива... - Sputnik Србија, 1920, 15.05.2021
До 2030. сваки други аутомобил ићи ће на струју
Електрично возило - Sputnik Србија, 1920, 22.08.2021
Ко преузима примат у прављењу батерија за електрична возила
Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала