00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
07:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
20:30
30 мин
МОЈ ПОГЛЕД НА РУСИЈУ
21:30
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
И прадеда Виктора Троицког задужио Србију
06:55
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
„Александар Први Карађорђевић“
16:00
30 мин
МИЉАНОВ КОРНЕР
Реалност је да се Партизан и Звезда боре за место у плеј-ину
17:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
„Розанов“
17:30
30 мин
ЈучеДанас
На програму
Реемитери
Студио Б99,1 MHz, 100,8 MHz и 105,4 MHz
Радио Новости104,7 MHz FM
Остали реемитери
 - Sputnik Србија, 1920
РУСИЈА
Најновије вести, анализе и занимљивости из Русије и Заједнице независних држава

Нови пројекат Русије, Ирана и Азербејџана – отпоран на блокаде

© Sputnik / Сергей Субботин / Уђи у базу фотографија"Север-Југ"
Север-Југ  - Sputnik Србија, 1920, 27.08.2022
Пратите нас
Русија, Иран и Азербејџан у Техерану потписали су меморандум о упрошћавању транзитног саобраћаја, што ће, по оцени експерата, унапредити пословне односе између три земље и развити логистику ка европском континенту.
Ово је веома важна фаза у реализацији међународног транспортног коридора „Север-Југ“, који је дуг 7.200 километара и који представља краћу алтернативу Суецком каналу. У поређењу са морским путем кроз Суецки канал, удаљеност је смањена за око два пута, што смањује време и трошкове превоза за око 30 одсто.
Коридор „Север-Југ“ је заправо мултимодална транспортна мрежа поморског, железничког и друмског транспорта између Русије и Индије, са транспортним и претоварним чвориштем у Ирану, не подлеже санкцијама које су уведене против Русије и Ирана и није под утицајем западних земаља. Експерти истичу да је овај коридор глобална артерија која доприноси процесу интеграције између земаља, њихове економије и омогућава даљи развој и јачање.
Прогнозира се да се овим коридором може превести и до 30 милиона тона робе годишње. С тим у вези, овај правац ће постати веома интересантан за међународно пословање.
Руски експерт Игор Коваљов каже да је потписани документ важан не само за билатералну трговину Русије са Азербејџаном и Ираном, него да се овде ради о функционисању транспортног коридора који ће повезати Русију са земљама Персијског залива, Индијом и другим државама.
"Овај меморандум је важан не само у погледу билатералне трговине, чији обим расте и мислим да ће се тај тренд наставити. Ипак, овде је најважнија реч "транзит". Овај тзв. јужни коридор је веома важна тема са становишта актуелних реалности. У условима санкција, затварања европских лука за руске бродове и немогућности добијања робе из западне Европе која нам је већ дуги низ година главни трговински партнер, као и у условима заокрета ка Истоку, стварање алтернативних транспортних артерија је веома важно. Јужни коридор је прилика за трговину не само са Ираном, већ и за трговину са земљама Блиског и Средњег истока, па чак и са земљама Јужне Азије“, рекао је Коваљов.

Русија убрзава развој међународних коридора

Потписивањем овог меморандума, додају експерти, три државе су покренуле процес стварања заједничког коридора за испоруку различите робе и приступиле стварању јединственог „логистичког и царинског прозора“ за несметану, стабилну и брзу испоруку робе. Ово ће побољшати логистику између земаља, а за обичне Русе то ће значити већи избор производа и роба. Један од плусева је и смањење цене огромне количине производа - таква роба ће коштати мање у поређењу са западним производима. Иран је, рецимо, велики произвођач пољопривредних и прехрамбених производа и конкуретан је са ценама.
CC0 / / Коридор "Север-Југ", дуг 7.200 километара, заправо је транспортна мрежа поморског, железничког и друмског саобраћаја између Русије и Индије, са транспортним и претоварним чвориштем у Ирану
Транспортни коридор Север-Југ - Sputnik Србија, 1920, 23.08.2022
Коридор "Север-Југ", дуг 7.200 километара, заправо је транспортна мрежа поморског, железничког и друмског саобраћаја између Русије и Индије, са транспортним и претоварним чвориштем у Ирану
Самим тим, на рафовима руских продавница треба очекивати појаву нове робе из Ирана и Азербејџана, а нова роба ће такође из Русије стизати у продавнице Бакуа и Техерана.
Предвиђа се и да ће овај транспортни коридор подстаћи и развој домаћих брендова.
За Русију је ово велики пројекат, који доноси милијарде прихода, као и озбиљно јачање геополитичких позиција Руске Федерације.
Москва оцењује да је политика санкција непријатељских земаља довела до нарушавања логистичких трговинских ланаца широм света, те сматра да је сада потребно убрзати развој инфраструктуре која ће постати део међународних транспортних коридора у правцу „Исток-Запад“ и „Север-Југ“.

Долар на удару

У јеку антируских санкција које је наметнуо Запад, Москва јача трговинску сарадњу са многим земљама, укључујући и Иран, Индију и Азербејџан.
Прошле године трговинска размена Русије и Ирана повећала се за више од 81 одсто и достигла је 4,1 милијарду долара, са Индијом је повећана за 62, 7 одности и износи скоро 4,5 милијарди долара, а са Азербејџаном за 12,1 одсто и достиже суму од скоро три милијарде.
Портпарол Кремља Дмитриј Песков недавно је изјавио да Русија и Иран планирају да престану да користе доларе у међусобним трговинским трансакцијама, а коментаришући западне санкције истакао је да две земље имају могућност да изграде добру сарадњу чиме ће минимизирати последице санкција. Према његовим речима, ово није прва деценија да се Иран налази под санкцијама на које се добро адаптирао омогућивши да ирански народ живи нормално, док је Русија такође навикла на санкције и додао да су ограничења против његове земље уведена још у време СССР.
С друге стране, саговорник Спутњика Игор Коваљов напомиње да Русија у трговини са другим земљама све више користи националне валуте. Сходно томе, вредност долара као светске валуте слаби.
„Наравно, САД неће се предати тек тако, а то већ видимо. Америка већ дуго активно и веома профитабилно користи чињеницу да је долар светска монетарна јединица. Сетимо се како су решили проблем пандемије - штампали су гомилу долара, разделили их... Другим речима, затрпавали су економске проблеме доларима. Штавише, практично је немогуће стварно израчунати колико је тих долара обезбеђено робом, услугама, златним и девизним резервама. Због тога они активно користе то средство. Али, по мом мишљењу, што дуже то буду користили, то ће имати мање прилике да користе то средство, с обзиром да се мења светски поредак, мења се и однос снага“, оцењује Коваљов.
Експерт додаје да се „данас мењају и економски лидери, мењају се светске валуте“. Тенденција иде ка томе да вредност долара као светске валуте постепено слаби, закључио је Коваљов.
Мост који спаја Владивосток и острво Руски на Далеком истоку - Sputnik Србија, 1920, 11.07.2022
РУСИЈА
Медији: Русија ће извозити стратешке сировине бродовима
Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала