СПЦ и даље тражи укидање дела Закона о родној равноправности
19:25 21.04.2023 (Освежено: 19:58 21.04.2023)
© Sputnik / Лола ЂорђевићСпоменик Карађорђу и Храм Светог Саве
© Sputnik / Лола Ђорђевић
Пратите нас
Српска Православна Црква одбацила је данас критике изнете поводом дела ускршње посланице Архијерејског сабора, у којој је тражи укидање одредби закона који, како је оцењено, "намећу насиље" над српским језиком, кроз увођење родно осетљивог језика и поручила да од тог захтева неће одустати.
Портпарол СПЦ, епископ бачки Иринеј оценио је у саопштењу да су те критике откриле "екстремну нетрпељивост појединаца и група" према Цркви, коју "нештедимице сеју преко Си-Ен-Ен афилиејт-групе електронских и штампаних медија".
У настојању да укаже на нетачност теза и штетност клевета које они, духовно заслепљени, пласирају у јавности, епископ Иринеј је подсетио да се "од времена Лењинове диктатуре пролетеријата" истиче да Црква нема никаквог права да учествује у јавном животу, па, наравно, ни у политичком животу државе и народа.
"Ми, чланови земаљске Цркве..., нисмо изопштени из друштва јер чинимо његову апсолутну већину. Стога нам заступници овог чисто марксистичког схватања, прерушени у присталице 'западног либерализма', не могу, барем засад, одузети грађанска права, као, наравно, ни одговорност пред законом и друштвом", указао је портпарол СПЦ.
Он је додао да православни хришћани немају ништа против тога да и невладине организације, "макар колико чланова да имају, чак и ако нису основане у Србији него су им програми писани у неком од међународних центара моћи", имају право да се у јавности изражавају и боре за своје ставове, али да са индигнацијом одбијају "њихову нескривену намеру да то право претворе у монопол, а да свако исказивање хришћанског мишљења о неком важном народном питању називају 'малигним утицајем Цркве на државу и друштво' или да иступају са још тежим и ружнијим клеветама".
Епископ Иринеј истиче да се Црква никада не залаже за интересе било које политичке странке, нити пак за своје партикуларне интересе, који би могли да угрозе било чије друге интересе.
"Црква је, наравно, сагласна са јавно изреченом опаском да она не одлучује о законима, а у конкретном случају се не би ни оглашавала да је приликом доношења инкриминисаних одредби Закона о родној равноправности узет у обзир став Одбора за стандардизацију српског језика САНУ, стручно мишљење Матице српске, став Националног просветног савета и исти такав став свих шест србистичких катедри са свих шест државних универзитета у Србији. Сви они су сагласни да одредбе Закона о родној равноправности представљају веома груб облик насиља над српским језиком и његовом књижевнојезичком нормом", додаје се у саопштењу СПЦ.
Епископ Иринеј је позвао посланике Народне скупштине да се упитају како је могуће да мишљење и ставови најважнијих научних ауторитета за српски језик у Републици Србији не буде уважено и која и чија "политичка воља" је меродавнија од њих.
"Са жаљењем ћемо поменути директне безочне клевете на рачун нашег Патријарха да се он не залаже против насиља над женама. Његова Светост је више пута о томе говорио, најоштрије осуђујући насилнике, и истицао да хришћани, посебно свештеници, морају бити спремни да што снажније и доследније личним примером сведоче Јеванђеље Христово, да пружају помоћ и утеху жртвама насиља и да по могућству учествују у препознавању и спречавању оваквих злодела и изопачења", навео је портпарол СПЦ.
У саопштењу се, такође, оцењује да би било бесмислено коментарисати стручност оних које Си-Ен-Ен афилиејт-конгломерат назива филолозима.
"Они, наиме, тврде да се Црква бори против именица женског рода. То тврђење је толико недостојно да не може бити чак ни смешно. Биће да су такви 'експерти' и скројили у Скупштини Републике Србије изгласани дискриминаторски и противнародни закон о 'родној равноправности'", наводи се у тексту који је објавила Информативна служба СПЦ.
Епископ Иринеј је, на крају, истакао да Српска Православна Црква и њен верни народ неће и не могу одустати од захтева да се, како је навео, "противуставни" Закон о родној равноправности стави ван снаге, а да се, ако је потребно, донесе закон који би, "поштујући богодана различита призвања и дарове, афирмисао и унапређивао конкретну једнакост мушкараца и жена".